Притча про головне у нашому житті


/Files/images/217c8fa4f54e.jpg

Три речі ніколи не можна повернути: Час, Слово, Шанс.

Три речі не варто втрачати: Спокій, Надію, Честь.

Три речі в житті найбільш цінуються: Любов, Переконання, Дружба.

Три речі в житті, які легко втратити: Влада, Успіх, Багатство.

Три речі, які визначають людину: Праця, Чесність, Досягнення.

Три речі, що руйнують людину: Вино, Гординя, Злість.

P.S. Проте, допоки все зрозумієш – мине ціле життя. Тому:
/Files/images/zitaty-o-novoj-zhizni.jpg
  • Давайте людям більше, ніж вони очікують, і робіть це з радістю.
  • Говоріть повільно – думайте швидко.Якщо ти програв, «винеси» з цього урок.
  • Пам’ятай три важливі речі: Особиста гідність, Повага до інших, Відповідальність за всі свої дії.
  • Ніколи не дозволяй маленькій суперечці зіпсувати справжню дружбу.
Якщо брати до уваги ці правила, то всі починання у вашому житті будуть успішними!


Візитна картка педагога



Професійне вдосконалення педагога


Першим кроком до професійного самовдосконалення є вдосконалення: особистісних якостей, педагогічної інтуїції, толерантності у спілкуванні, емпатії, комунікативних вмінь, власного ораторського мистецтва.

Наступним кроком є відвідування тренінгів з подолання конфліктної поведінки, навчання релаксації, участь у навчальних семінарах, підвищення кваліфікації.

Усе це веде до горизонтального кваліфікаційного росту педагога, підвищує його самооцінку, впевненість у собі, а, отже, робить більш стресостійким, а його знання більш глибокими та якісними.

/Files/images/интуиция.pngПедагогічна інтуїція.

У своїй роботі педагог часто потрапляє у проблемні ситуації, коли тяжко прийняти правильне рішення внаслідок відсутності достатньої кількості інформації. Саме інтуїція та відчуття допомагають йому знайти правильне рішення. Інтуїція залежить від спостережливості людини, її чутливості, витонченості, уміння використовувати набутий життєвий досвід. Педагог з розвиненою інтуїцією більше уваги звертає не на слова співрозмовника, а на його жести, міміку, напрямок погляду, поставу, впевненість у голосі, тобто - на мову тіла. Не слова, а саме «мова тіла» дозволяє визначити справжній емоційний стан дитини і попередити виникнення непорозумінь і конфліктів.

/Files/images/tolerant.jpgТолерантність у спілкуванні.

Самовдосконалюватись у толерантному ставленні до дітей і колег вкрай необхідно, адже працює педагог з людьми. Толерантність - це терпимість до поглядів інших людей, розуміння та прийняття їх такими, якими вони є. Толерантність до дитини - це поважне ставлення до неї, на основі розуміння вікових особливостей, та прийняття її з усіма позитивними та негативними рисами.

/Files/images/эмпатия.jpgЕмпатія – уміння співчувати, відчувати те саме, що й співрозмовник.

За дослідженнями останніх років, більшість педагогів користується емоційним каналом емпатії. Вони розуміють внутрішній стан дитини та можуть спрогнозувати її поведінку. Інтуїтивним каналом емпатїї частіше користуються педагоги з великим стажем,які при дефіциті інформації спираються на власний досвід. Фахівці, які використовують ідентифікацію,як важливий спосіб взаєморозуміння, здатні краще зрозуміти дітей, співпереживати, ставлячи себе на їх місце. Саме вони ведуть дітей за собою

Ораторське мистецтво - це мистецтво подавати себе та інформацію так, щоб її хотілося слухати.

/Files/images/оратор.jpgА це означає, що оратор має влучно вигадати для своєї розповіді (навіть дуже серйозної) цікаву назву; грамотно розпочати й довершено закінчити розповідь; повинен уміти «тримати» аудиторію; закладати у своє повідомлення інтригу; уміти орієнтуватись на потреби слухача; супроводжувати розповідь демонстраціями; не боятися суперечок; і обов'язково має добре виглядати та викликати повагу, а не жаль.

Ось кілька порад із самовдосконалення в ораторському мистецтві:

1. Пропишіть для себе найважливіші тези. Для їх засвоєння аудиторією їх слід повторити не менше п'яти разів у різних інтерпретаціях протягом усієї розповіді.

2. Для зацікавлення аудиторії дітей з перших же слів вигадайте цікаву назву теми чи своєї розповіді.

3. Початок розповіді має бути інтригуючим, щоб завоювати увагу слухачів. Можна посилатись на авторитетних авторів, розпочати з опису життєвої ситуації, фактів із життя відомої публічної людини.

4. Закінчити розповідь вдало вам допоможе гумор чи слова знаменитих людей, яскравий випадок із життя, комплімент слухачам, риторичне запитання, цитата, повторення тези з висновками.

5. Уникайте говорити з папірцем у руках, не можна починати виступ із вибачень, забороняється підвищення голосу та зривання на крик від безсилля, відповідайте на запитання слухачів, починайте й закінчуйте розповідь на позитиві.

6. Аудиторія спочатку дивиться на педагога і тільки потім слухає й чує. Тому у вас завжди має бути охайним зовнішній вигляд: руки, нігті, волосся, одяг (має бути близьким до ділового сучасного стилю), взуття (сучасним - обов'язково зручним), якщо ви користуєтесь парфумами, їх запах має бути тонким і ледь помітним.

7. Слухачі бажають бачити очі доповідача. Без зорового контакту неможливо втримати аудиторію. Виберіть 2-3 людини, які, як вам здається, позитивно налаштовані на вашу доповідь, і час від часу дивіться їм в очі. І слухачеві приємна ваша увага, і ви маєте джерело позитивного сприйняття.

8. Демонстрація активізує зоровий аналізатор. Вона не повинна відволікати від основної теми, а має доповнювати її та допомагати концентрувати увагу на основних тезах.

Одяг і одягає, й відкриває людину


/Files/images/имидж.jpgТе, що дозволяється представникам інших професій, суворо забороняється вчителям, адже вони є взірцем. Взірцем зовнішнього вигляду, стилю, поведінки, культури...Одяг є певною візитною карткою вчителя. «Одяг і одягає, й відкриває людину», стверджує відомий афоризм. Він повинен бути зручним і в той же час не суперечити загальноприйнятим вимогам пристойності. Психологія одягу розглядає оформлення зовнішності як багатовимірну інформацію про особу. При формуванні першого враження про особу одяг є найважливішою складовою, оскільки, як правило, він сприймається оточуючими як знак привабливості або непривабливості.

Зовнішній вигляд педагога запам'ятовується дітям відразу, як вони побачили його вперше, і це враження з часом дуже важко змінити. Не секрет, що діти хочуть мати вихователя із приємною зовнішністю, елегантно одягненого, охайного, з привабливим макіяжем, модною зачіскою та хорошими манерами.

У зовнішньому вигляді також важлива міра, нічого не повинно бути «занадто», якщо лише відсутність міри не є способом привернути до себе зайву увагу та «запам'ятатись».

Психологія одягу розглядає оформлення зовнішності як багатовимірну інформацію про особистість. При формуванні першого враження одяг є найважливішою складовою, оскільки, як правило, він сприймається оточуючими як знак привабливості або непривабливості.

В одязі найбільш інформативними є три речі: ціна, стиль і колір. «Упізнати» якісний та модний одяг може кожний, навіть якщо він і не розуміється на останніх модних тенденціях. Варто знати, що ахроматичні кольори, такі як чорний, білий та сірий, піднімають статус особи в очах оточуючих, а яскрава кольорова гама, навпаки, може негативно впливати, привертаючи увагу виключно до зовнішнього вигляду педагога. Вибираючи пастельні, спокійні кольори, ви можете бути впевнені, що увага буде сконцентрована саме на викладенні вашого матеріалу.

Вдало підібраний гардероб допоможе своєму власнику не тільки справити позитивне враження на оточуючих, а й підкреслить його професійні та особистісні якості.

Кілька порад, яких варто дотримуватись:

  • У гардеробі педагога не має бути ультрамодного одягу, незвичайний фасон якого відволікає увагу дітей, а також вбрання занадто яскравих тонів, що стомлює та дратує їх.
  • Не втрачайте почуття міри: навчіться чітко визначати, коли необхідно вдягати класичний костюм, коли святкову сукню, а коли - светр і джинси.
  • Не перетворюйтесь на «синю панчоху», тобто носіть той одяг, що вам до вподоби й до лиця: естетично витриманий, модний, елегантний.
  • Не захоплюйтеся сіробуденним одягом.
  • Не забувайте, що одяг завжди має бути охайним, чистим, відпрасованим, зручним і не заважати працювати з дошкільнятами.
  • Не носіть тривалий час один і той самий одяг. Варто якнайчастіше «оживляти» його, комбінувати, прикрашати.
  • Не носіть взуття босоніж, на високих підборах, бо їх стукіт відволікає увагу дітей і, крім того, швидко стомлюються ноги.
  • У жодному разі не перебувайте у приміщенні в головному уборі. Це стосується як чоловіків, так і жінок.
  • Не забувайте, що довге розпущене волосся заважає під час роботи з дітьми.
  • Не експериментуйте надмірно зі своїм волоссям, аби химерні зачіски та часті зміни кольору не відволікали уваги дітей.
  • Не рекомендується прикрашати себе занадто дорогими та яскравими коштовностями чи біжутерією, які, до того ж, заважають працювати та спілкуватися з дітьми (довгі сережки чи намисто, каблучки на пальцях, «музичні» прикраси).
  • Не варто користуватись дезодорантами, туалетною водою чи одеколоном з різким, сильним запахом.

ЦІКАВО ЗНАТИ: «КОЛЬОРОВИЙ ТИЖДЕНЬ»

  1. Понеділок — зелений,
  2. вівторок — червоний,
  3. середа — оранжевий,
  4. четвер — фіолетовий,
  5. п'ятниця — синій,
  6. субота — коричневий, чорний,
  7. неділя — жовтий.

Колір вашого дня народження буде служити вам, як оберіг. Щоб захистити себе від стороннього впливу, майте протягом дня на собі хоч ниточку того кольору, який сьогодні день. А ось порада астрологів. Якщо ви хочите уникнути неприємностей, то, лягаючи спати, уявіть, що ви огорнуті сяйвом кольору дня, в якому засинаєте, а над цим сяйвом — оболонка кольору наступного дня. Наприклад, у неділю ви в жовтому коконі із зеленою оболонкою. Спробуйте — і ви значно поповните власну енергетику.


"Желание рефлексировать"

refleks1.jpg

Что же такое рефлексия? Можно дать несколько определений:
- способность разума обращать свой «взор на себя»;
- мышление о мышлении;
- анализ знания с целью получения нового знания или преобразования знания неявного в явное;
- самонаблюдение за состоянием ума или души;
- выход из поглощенности жизнедеятельностью;
- исследовательский акт, направляемый человеком на себя, и т. п.

Рефлексия появляется у человека примерно с 1,5 лет. Окончательно она бывает развита у человека к 20-ти годам. Но самое главное, что если не воспитывать потребность в рефлексии, желание рефлексировать, то у человека потребность в рефлексии практически не возникает, т.е. он так и не научится отслеживать, что с ним происходит, какая именно мысль или эмоция спровоцировала его на определенные поступки и каким образом он их совершает. Рефлексия обеспечивает осмысление прошлого и предвосхищение будущего.

Виды рефлексии:
  • коммуникативная - ее объектом являются представления о внутреннем мире другого человека и причинах его поступков. Здесь рефлексия выступает механизмом познания другого человека;
  • личностная - объектом познания является сама познающая личность, ее свойства и качества, поведенческие характеристики, система отношений к другим;
  • интеллектуальная - проявляется в ходе решения различного рода задач, в способности анализировать различные способы решения, находить более рациональные, неоднократно возвращаться к условиям задачи.

В сложном процессе рефлексии даны, как минимум, шесть позиций, характеризующих взаимное отображение субъектов:

  • сам субъект, каков он есть в действительности;
  • субъект, каким он видит самого себя;
  • субъект, каким он видится другому,
  • и те же самые три позиции, но со стороны другого субъекта.

Таким образом, рефлексия — это процесс удвоенного, зеркального взаимоотображения субъектами друг друга, содержанием которого выступает воспроизведение, воссоздание особенностей друг друга.

Рефлексия — переосмысление и перестройка субъектом содержаний своего сознания, своей деятельности, общения, т. е. своего поведения, как целостного отношения к окружающему миру.

Этапы рефлексии:
  • Формирование потребности в рефлексии у школьников и у учителей.
  • Развитие умений отслеживать ситуацию «здесь и теперь».
  • Развитие умений отслеживать себя в ситуации.
  • Формирование умений отслеживать собственную деятельность.
  • Формирование потребности в отслеживании механизмов и способов отслеживания.
  • Выработка навыков отслеживания механизмов отслеживания.

С помощью рефлексии ученик получает целостную картину того, что можно обозначить в терминах рефлексии:
- «я знаю, что я знаю»;
- «я знаю, что я не знаю».
Для учителя – это «зеркало», в котором он может увидеть, чему удалось научить, что хорошо и что плохо в его программе.

Контрольная функция рефлексии – это тот важный механизм, благодаря которому осуществляется любое развитие:
- системы собственных знаний;
- мышления;
- деятельности;
- личности или ее отношений с миром.

С чего начинается работа по совершенствованию собственной деятельности? С ревизии, осмысления этой самой деятельности, то есть с рефлексии.
Допустим, учитель пришел проводить урок в класс, а урок не получился. Словом, сорван урок! Какие же причины повлияли на это?

Причины

Типичные:
1. “Урок сорван – завуч виноват! Ведь я же просил не ставить шестым уроком, ребята устали, да еще возбуждены после физкультуры”.
2. “Урок сорван – коллега из соседнего класса виновата! Отпустила своих на полчаса до звонка, они под дверью шум-гам учинили, мешали работать”.
3. “Урок сорван – дети виноваты! У всех дети как дети, а моим только дай побеситься” и т.д.

Другие:
1. “У меня сегодня плохое самочувствие и я хотел быстрее домой, мне сегодня было не до уроков”.

2. “Может я не смог заинтересовать детей, поэтому у меня и получился сорван урок”.

3. “Я на уроке думал о своих семейных проблемах, не мог “включиться” в урок, поэтому он и был сорван” и т.д.

Идентифицируясь с другим, человек выделяет:
- его личностные черты;
- способы поведения;
- особенности отношений и общения.

Учитель рефлексирующий – это учитель растущий.

Прекращающий рефлексировать, избегающий рефлексии неминуемо приостанавливается в профессиональном росте.
При рефлексии не лишним будет прослушивание музыки. И в этом, например, не перестает удивлять своей эволюцией


Сторінку підготувала Кривощокова М.І. - практичний психолог СЗШ №2
http://marganets-school2.edukit.dp.ua/downloadcenter/


Повернутися на початок сторінки


Кiлькiсть переглядiв: 259

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.