Як навчити дитину творчості?


«Креативність - це значить копати глибше, дивитися краще, пірнати в глибину, проходити крізь стіни, запалювати сонце, будувати замок на піску, вітати майбутнє », - говорив американский психолог Поль Торренс.

Небагато знайдеться вчителів, яким знайоме поняття «ТРВЗ - педагогіка», не кажучи вже про людей, далеких від освіти. І це при тому, що вперше про ТРВЗ заговорили в середині ХХ століття. Сьогодні ТРВЗ включають не тільки в шкільний компонент навчальних планів багатьох ліцеїв і гімназій, але і використовується як метод навчання на окремих предметах в загальноосвітніх школах. Така популярність ТРВЗ - педагогіки обумовлена необхідністю становлення нового типу особистості, який би відповідав вимогам сучасної інформаційної ери.

У нашому місті вперше почала використовувати цю педагогіку Мороз Світлана Анатоліївна, учитель початкових класів НВК «Ліцей – СЗОШ № 10». Вона вже має певний досвід з впровадження цієї педагогіки та позитивні результати, ділиться своїми доробками з колегами свого навчального закладу.

/Files/images/М2.JPG

12 лютого на базі НВК «Ліцей – СЗОШ № 10» для вчителів міста відбулася презентація Творчої лабораторії вчителя початкових класів Мороз Світлани Анатоліївни з питання «Використання педагогіка ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань) на уроках як передумова формування нестандартного мислення та предметної компетентності молодшого школяра». Відвідали Творчу лабораторію вчителі початкових класів, керівники методичних об’єднань вчителів початкових класів та всі бажаючі познайомитися з педагогікою ТРВЗ. У роботі взяла участь методист міського методичного кабінету Кострикіна В.В.

Світлана Анатоліївна познайомила гостей з історією заснування ТРВЗ – педагогіки, розкрила сутність теорії розв'язання дослідницьких завдань; познайомила з компонентами, на яких базується ця педагогіка (рішення відкритих завдань; формування творчої уяви; подолання психічної інерції; розвиток асоціативного та системного мислення), зупинилася детально на застосуванні ТРВЗ - технології на практиці, познайомила з правилами, без яких неможливо створити творчу атмосферу в групі (рівність учня і вчителя на уроці; повага педагога до особистості дитини; право на помилку, яке має кожна людина; учитель і учень рука об руку йдуть по дорозі знання і творчості ; приклад вчителя - головний вихователь для дитини тощо).

Світлана Анатоліївна акцентувала увагу присутніх на тому, що важливо подолати стереотип відносин в класі між педагогом і учнем; бути терплячим і толерантним по відношенню до дітей; дала конкретні практичні рекомендації з використання педагогіки ТРВЗ.

Перші успішні кроки з впровадження педагогіки ТРВЗ вже зробила Галка Юлія Сергіївна, учитель початкових класів НВК – Ліцею № 10, переможець міського та лауреат обласного Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2014»./Files/images/М4.JPG/Files/images/М3.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 185

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.