Повернутися до звичайного режиму

Кафедра початкової освіти ДОІППО

Матеріали роботи початкової школи міста розміщена на сайті
"Усе має свій початок"

2013-2014 н.р.


- Постанова Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011р. "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти"
- Новий Державний стандарт початкової загальної освіти
- Лист МОН від 01.06.2012р. № 1/9-426 "Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін.Початкова школа". (1 клас)
- Лист МОН від 30.05.2013 року № 1/9 - 383 "Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класахзагальноосвітніх навчальних закладів у 2013-2014н.р." (2 клас)
- Лист МОН від 09.06.2011 року № 1/9-454 "Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класахзагальноосвітніх навчальних закладів у 2011/12 н.р." (3-4 класи)
- Лист МОН України від 15.07.2-13 № 1/9-493 Про орієнтовний перелік навчально-методичного забезпечення базових дисциплін у 2-х та 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів"
- Наказ МОН України від 21.08.2013р. № 1222 "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін в системі загальної середньої освіти"

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ учителям ПШ

- Дотримання орфографічного режиму в 1-4 класах

На допомогу вчителю 2 класу


- Лінгвометодичні орієнтири щодо опрацювання основних розділів з програми української мови в 2 класі (за новим навчально-методичним комплектом)
- Презентація підручника О.Я. Савченко "Літературне читання. 2 клас"

З 2013-2014н.р.
в 2-х класах впроваджується
курс "Сходинки до інформатики"



ЦІКАВО ПРОЧИТАТИ:


- Програма курсу "Сходинки до інформатики. 2-4 клас"
- Інформаційна компетентність як вагома складова фахової компетентності вчителя
- Презентація "Впровадження курсу "Сходинки до інформатики
- Сайт "Сходинки до інформатики"

Методичні рекомендації викладачам курсу "Сходинки до інформатики"

-Тематичне планування. 2 клас (І семестр)
-
"Сходинки до інформатики. 2 клас" (Календарне планування, конспекти уроків)


Нормативно-методичне забезпечення
в початковій школі:

- Закон України про освіту
- Закон України "Про загальну середню освіту" - Конвенція про права дитини
- Лист МОН № 1/9-695 від 06.12.2005 "Про Державний стандарт початкової загальної освіти"
- Наказ МОН від 05.02.2010 № 75/5 "Про розроблення нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти"
- Постанова Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011р. "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти"
- Лист МОН від 11.09.2007 № 1/9-532 Методичні рекомендації "Вимоги до ведення класного журналу в 1-4 класах ЗНЗ"
- Лист МОН № 1/9-556 від 21.07.2011 "Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011-2012 н.р."
- Лист МОН № 1/9-325 від 29.04.2011р. "Про навчальні плани ЗНЗ на 2011-2012 н.р."
- Наказ МОН України № 682 від 29.11.2005 "Про типові навчальні плани"
- Лист МОН № 1/9-455 "Щодо проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику"
- Наказ МОН України від 18.02.2008 р. № 94 "Про затверждення Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців)у системі загальної середньої освіти"
- Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
-
Положення про індивідуальну форму навчання
-
Положення про похвальний лист "За високі досягнення в навчанні" та похвальний лист ....
-
Положення про групу продовженого дня
-
Державні санітарні правила і норми улаштування, утримання ЗНЗ та організації НВП
-
Інструкція про порядок конкурсного приймання дітей до гімназій, ліцеїв, колегіумів...
-
Наказ МОН України від 07.04.2005 р. № 204 "Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів"
- Наказ МОН України від 20.02.2002 № 128" "Про затвердження Нормативів наповнюваності .... ГПД..."
-- Лист МОН України від 02.07.2007 № 1/9-407 "Організація НВП в першому класі" - Лист МОН України від 09.06.2011р. № 1/9-455 "Щодо проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику!"
- Лист МОН України від 29.10.2007 № 1/9-651 "Про обсяг і характер домашніх завдань учнів ЗНЗ"
- Лист МОН України від 06.02.2008 №1/9-61 "Методичні рекомендації щодо організації НВП під час проведення навчальних екскурсій "
- Наказ МОН України від 10 січня 2011 року № 6 "Про підсумки перших Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків першокласників"
- Наказ МОНмолодьспорт України від 16.05 2011 року № 446 "про підсумки перших Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків майбутніх першокласників"
- Лист МОНмолодьспорт України № 1/9-61 від 27 січня 2012 року "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 н.р."
- Додаток 1 до Листа МОНмолодьспорт України № 1/9-61 від 27 січня 2012р. "Особливості проведення ДПА у загальноосвітніх навчальних закладах у 201-2012н.р. ДПА в початковій школі".
- Лист МОНмолодьспорт України № 1/9-66 від 30.01.2012р. "Щодо проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику!"
- Наказ № 81 від 15.02.2012р. "Щодо проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику!"
-Наказ МОНмолодьспорт від 04.10.2012р. № 1073 "Про проведення інтернет-зборів батьків першокласників"


2012-2013 н.р.

- Новий Державний стандарт початкової загальної освіти

2011-2012 н.р.

  1. План методичної роботи в школі І ступеня на 2011-2012 н.р.
  2. Виступ на міській серпневій конференції 29.08.2011р. методиста управління освіти Кострикіної В.В.
  3. Список учителів початкових класів. 2011-2012 н.р.
  4. Мережа та контингент початкової школи на 2011-2012 н.р.
  5. Інноваційні курси в початковій школі

ДПА в 4-х класах у 2011-2012 н.р.

-Календар закінчення 2011-2012 н.р.
- Лист МОНмолодьспорт № 1/9-61 від 27.01.2012 р. "Про порядок закінчення навчального року та проведення ДПА
у ЗНЗ в 2011-2012 н.р."
-
Збірники завдань ДПА-2012 в 4-х класах у 2011-2012 н.р.

Про створення журналу "Учитель початкової школи"


МІСЬКІ МЕТОДИЧНІ ЗАХОДИ
2011-2012 н.р.

1. Засідання ММО вчителів 1-х класів


МІСЬКІ МЕТОДИЧНІ ЗАХОДИ 2010-2011 н.р.

КРУГЛИЙ СТІЛ "ГУМАННА ПЕДАГОГІКА"


Государственные образовательные стандарты для творческого учителя потому и существуют, чтобы он ломал их и вел своих учеников дальше, выше всяких стандартов.

Твори добро и ни у кого не спрашивай разрешения.
Ш. Амонашвили

/Files/images/DSC05255.JPG/Files/images/DSC05210.JPG

11 лютого в середній школі № 10 відбувся круглий стіл з проблеми гуманної педагогіки , у роботі якого взяли участь учителі початкових класів СШ № 5, 6, 9, 10, 12, ЗШІ, ДШІ, навчально-виховного комплексу «Школа – дитячий садок», заступник директора з НВР СШ № 10 Булава Л.П., методист управління освіти Кострикіна В.В. Організували, підготували і провели круглий стіл методист управління освіти Кострикіна В.В., учителі початкових класів СШ № 10 та СШ № 12 Харзєєва Тетяна Пантеліївна та Воробйова Анжеліка Олександрівна. Мета проведення цього заходу - обмін враженнями та інформацією, отриманою вчителями після відвідування авторського семінару Шалви Олександровича Амонашвілі «Основи гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі» (система «Школа життя»). Семінар був проведений у листопаді 2010 року у м. Дніпропетровську, організував його Дніпропетровський обласний Центр Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної педагогіки і Громадська обласна організація «За майбутнє дитини».

/Files/images/DSC05779.JPG Учасники семінару розповіли , що Шалва Амонашвілі займається активним розповсюдженням та розвитком ідей педагогів-класиків, створив Міжнародний центр гуманної педагогіки, проводить щорічні Читання з гуманної педагогіки з учителями Росії, України, Прибалтики. Наші колеги були вражені величезним життєвим досвідом педагога, живою формою спілкування, умінням вести майстер-клас. Саме це робить його семінари унікальними. Виховання шляхетної особистості – основна суть системи роботи та семінарів академіка Ш.О. Амонашвілі. Реалізуючи ідеї гуманної педагогіки, освіта здатна відповідати вимогам, які поставлені перед вихованням підростаючого покоління. Цю провідну ідею і намагалися донести Харзєєва Т.П. та Воробйова А.О. до учасників круглого столу. Учителі активно обговорили питання, які на своїх лекціях порушив Ш. Амонашвілі.«Наша душа небесного походження»(про дитину як Явище, Місію, Енергію); «Усі ми родом із дитинства» ( про розвиток дитини, середовище, функції мови, семантику педагогічних понять); «Але він же живе0!» ( про основну трагедію виховання та принципи Гуманної педагогіки); «Міць і пізнання» (про мовне виховання та усвідомлення краси). Дуже цікаво було дізнатися учасникам круглого столу тлумачення за санскритом таких відомих для кожного учителя понять як «учитель» (носитель света), «урок» (модель жизни), «воспитание» (питание духовности человека), «ребенок» (возрождение нового бытия), «дети» ( народ, который действует в истине), «забота» (за божественной тайной). Ідеї Ш.Амонашвілі щодо навчання та виховання молодших школярів радо сприймають та впроваджують учителі нашого місті. Такі семінари надихають на творчість, спонукають до нових пошуків, є індикатором власного професіоналізму та майстерності.

/Files/images/DSC05769.JPG/Files/images/DSC05772.JPG


МАЙСТЕР-КЛАС "ЗДОРОВЯ'ЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ"

/Files/images/DSC04988.JPG/Files/images/DSC04996.JPG


25 лютого в середній школі № 1 відбулося чергове заняття майстер-класу для вчителів початкових класів міста з проблеми «Впровадження здоров’язберігаючих технологій в практику роботи початкової школи» (керівник Березицька Н.В., учитель початкових класів, учитель-методист). У роботі взяли участь учителі початкових класів кожної школи міста, заступник директора з НВР СШ № 1 Білоус Тетяна Дмитрівна, методист управління освіти Кострикіна Валентина Василівна. /Files/images/DSC04989.JPG Мета проведення занять: - ознайомленя вчителів зі здоров’язберігаючими технологіями;- забезпечення всебічної і ґрунтовної підготовки вчителів початкових класів до процесу формування культури здоров’я учнів;- формування сприятливого внутрішньо шкільного середовища для збереження та зміцнення здоров’я учнів;- систематизація методичних рекомендацій щодо формування культури здоров’я молодших школярів;- сприяння проведенню в початкових класах уроків психологічного розвантаження, релаксаційних пауз, елементів арт-терапії, фізкультхвилинок, руханок тощо. На занятті слухачі розглянули такі питання:1.Особливості сучасного уроку з використанням здоров’язберігаючих технологій.2.Арт-техніка. Кольоротерапія (обмін досвідом).3.Тренінг «Музична аптека». Терапевтичний вплив (тонізація та підвищення рівня працездатності) Усі мали змогу переглянути фрагменти уроків основ здоров’я та фізичної культури та взяти участь в їх обговоренні. Усі прийшли до висновку, що сучасний урок має бути здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров’язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, учити культури здоров’я на засадах розвитку життєвих навичок. Тільки в тісному взаємозв’язку з медичними працівниками, учнями, батьками, медичними працівниками, практичними психологами, усіма тими, хто зацікавлений у збереженні і зміцненні здоров’я дітей і молоді , педагоги спроможні створити здоров’язберігаюче освітнє середовище.

/Files/images/DSC05023.JPG/Files/images/DSC05017.JPG

До нових висот

"Спілкуючись, люди створюють одне одного" Д. Ліхачов

Значні зміни, що відбуваються сьогодні в суспільстві, ставлять нові завдання тим, хто має підготувати дітей до життя у двадцять першому столітті. Як краще підготувати дітей до успішного і продуктивного життя в майбутньому? Як навчити розуміти свої прагнення, робити свій вибір і відповідати за його наслідки? Як скерувати молоду людину на досягнення гідної життєвої мети, Як створити умови для становлення особистості, спрямованої на саморозвиток та самоудосконалення? Як залучити широке коло педагогічних працівників до дослідницької діяльності та накопичення досвіду використання інноваційних технологій розвитку творчого потенціалу учнів?

Саме ці питання доводиться розв’язувати слухачам Школи передового досвіду вчителів прочаткових класів «Ефективний учитель», до складу якої увійшли досвідчені, творчі, активні, ініціативні, з нестандартним баченням шляхів вирішення кожної педагогічної проблеми - найкращі вчителі міста. Керує Школою досвідчений педагог, учитель вищої категорії, учитель-методист, переможиця обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» в номінації «Початкові класи» Головачова Ірина Анатолївна.
Проблема, над якою працюють педагоги, - «Роль особистості вчителя в розвитку креативності учнів», є актуальною. Її розв’язання допоможе кожному педагогу «формувати в учнів розум, впорядкувати розумові сили, виробити активну креативну думку, а не просто накидати в голову учня різноманітні знання».
Кожне проведене засідання – це презентація учителями набутого досвіду, пошук нового, педагогічні знахідки в дискусіях.
Жоден із слухачів не міг залишитися осторонь вирішення таких актуальних питань, як впровадження сучасних технологій навчання та розвиток пізнавальної активності молодших школярів; проблеми вдосконалення сучасного уроку, плекання обдарованої, творчої дитини і при цьому збереження її здоров’я; розвиток критичного мислення. Сподобались слухачам школи нетрадиційні форми проведення засідань з цікавими рубриками: педагогічні читання, педагогічний ринг, дискусія, мікродослідження, до педагогічної скарбнички, струмок ідей, практикум.
А рекомендації, з якими педагоги Школи вийшли до своїх колег, підпорядковувались одній ідеї: тепер позиція дитини – це не просто позиція учня, який охайно виконує завдання вчителя, але й позиція людини, яка вдосконалює сама себе, де особисте вдосконалення набуває суспільного змісту.
Час летить стрімко і невпинно. Кожна мить приносить нові ідеї, ставить перед нами нові творчі завдання, тому педагоги-творці, новатори – це люди, які плекають дві думки там, де раніше росла одна. Усі слухачі Школи «Усе має свій початок» нагадують шукачів перлів, які без зайвого галасу проникають в пошуках скарбів до незвіданих глибин. А новий день, новий навчальний рік обов’язково увінчається неперевершеністю знайденого скарбу.

Кожному - краплинку свого серця

Про переможицю міського етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2011" в номінації "Початкові класи", учителя СШ № 2 Кожанову А.Ю. читайте далі

8. Підготовлений анотований каталог ППД вчителів початкових класів

Підготовлений анотований каталог передового педагогічного досвіду вчителів початкових класів "ПЕДАГОГІЧНА МОЗАЇКА" (упорядник Кострикіна В.В., методист управління освіти).
Мета збірки – популяризувати досягнення учителів початкових класів міста з впровадження сучасних педагогічних технологій у період роботи над обласною науково-методичною проблемою «Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості», ознайомити широку педагогічну громадськість із перспективним педагогічним досвідом педагогів з питань впровадження сучасних інноваційних технологій в практику роботи початкової школи. До збірки увійшли анотації на кращі досвіди вчителів початкових класів( всього на 50 досвідів), узагальнені протягом останніх п’яти років. Матеріали каталогу дають можливість учителям проаналізувати свою педагогічну діяльність і урізноманітнити скарбницю власного досвіду.
Досвіди вчителів, основні ідеї, суть та зміст, результативність роботи занесені до картотеки передового педагогічного досвіду методичного кабінету управління освіти.
Посібник містить розділ «Методичні рекомендації щодо вивчення, узагальнення та впровадження ППД».
Рекомендовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, учителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.
Анотований каталог експонувався на V обласній виставці "Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини".



9. Підведено підсумки методичної роботи в школі І ступеня за 2010-2011 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 108

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.